CORE trénink s velkou činkou [Trénink týdne č. 9]

Dnes Tě čeká CORE trénink neboli trénink posilující střed těla. V hojné míře jsou tato cvičení využívána napříč sportovními odvětvími a spousta kondičních trenérů je řadí k nejdůležitějším. Proč?

Protože CORE trénink cílí na svalové partie v oblasti beder, pánve, břicha a kyčlí. Jak už výčet svalových partií pomalu napovídá, na této oblasti je mnoho dalších částí těla závislých a mělo by tedy být v našem zájmu střed těla posilovat. Díky jejich správnému posilování si můžeme zajistit bezbolestný život. Jde však o svaly, které jsou při běžném cvičení často opomíjeny.

My na tento trénink půjdeme trochu netradičně. Budeme totiž cvičit s velkou činkou. Předem doporučuji si odzkoušet velikost závaží, neboť od něj se pak odvíjí správnost techniky. V tomto případě platí pravidlo – menší závaží = správně provedený cvik. A to pro nás bude stěžejní. Kvalitně odcvičit a vyhnout se zranění. Tento typ CORE tréninku je hodně zaměřený na rotaci těla. Je proto vhodný zejména pro sportovce, kteří dělají například hokej, florbal, basketbal nebo bojová umění. Nemusí se ho ale bát ani ostatní sportovci, kteří chtějí mít vypracovaný střed těla.

Prvním cvikem bude rotace na kotouči. Vcelku snadno vypadající záležitost, ale opak je pravdou. Tento cvik prověří Tvé tělo z pohledu stability, na které spousta lidí selhává. Dále přejdeme do ryze výbušně-silových cviků. Následuje totiž úder s činkou, který napomáhá nejen zajistit lepší balanc, ale také zlepšit švihové schopnosti končetin. Právě proto se skvěle hodí pro výše zmíněné sporty. Nakonec se budeme s činkou vytáčet. Zde bude opět záležet na tom, jak moc výbušně s činkou budeš pracovat. Mezi jednotlivými cviky snížíme pauzy na minimum, v ideálním případě přecházíme hned k dalšímu cviku.

VIDEO: CORE trénink s velkou činkou

Výzvu pro pokročilé si můžeš vyzkoušet tady. ]

Lekce z dneška, kterou by sis měl odnést, vězí v umění zvolit si vhodnou zátěž a soustředit veškerou svou sílu (fyzickou i mentální) do výbušnosti. Posílíš tím střed těla, získáš potřebnou razanci a švih při úderech, zvýšíš svoji stabilitu a spolu s tím i šanci na úspěch. Proto na nic nečekej a jdi rovnou cvičit. 😉

Po tréninku se nezapomeň vrátit a podělit se svou zkušeností s tímto tréninkem s ostatními dole v komentářích, na mé FB stránce nebo sdílením článku. Přihlas se také k odběru mého YouTube kanálu a očekávej další videa.

About Tomáš Jehlička

Tomáš Jehlička je fitness trenér a autor online fitness programu Výzva 21 dní a portálů Cvičení doma a Trenér online. Tomáš je zakladatelem společnost GORILLA fitness, která vyvíjí vlastní řadu doplňků výživy a stejnojmenného eshopu. Díky jeho jedinečnému přístupu zaměřenému na efektivní metody přeměny postavy a motivaci změnilo svůj životní styl desítky tisíc lidí.
Líbí se Ti tento článek? Sdílej ho mezi svými :)
About The Author

Tomáš Jehlička

Tomáš Jehlička je fitness trenér a autor online fitness programu Výzva 21 dní a portálů Cvičení doma a Trenér online. Tomáš je zakladatelem společnost GORILLA fitness, která vyvíjí vlastní řadu doplňků výživy a stejnojmenného eshopu. Díky jeho jedinečnému přístupu zaměřenému na efektivní metody přeměny postavy a motivaci změnilo svůj životní styl desítky tisíc lidí.

Napište mi co si myslíte :)

1 Comment

  • Michal

    Reply Reply 21.1.2016

    Čau Tome, cviky super, líbí se mi. Chci si pořídit taky velkou činku, ale chci se zeptat, v čem ji máš upevněnou? Není na videu vidět zda je jenom opřená o zem nebo v něčem našroubovaná 🙂 Díkec.

Leave A Response

* Denotes Required Field